Laserska endoskopska operacija sinusa – FESS operacija

Operacija sinusa

često je jedino rješenje za bolesti sinusa koje su uzrok glavoboljama, osjećaju umora, oslabljenom osjetu mirisa te poremećaju rezonance – govor kroz nos. Bolesnici najčešće opisuju osjećaj cijeđenja sekreta iz nosa prema ždrijelu s kroničnom iritacijom ždrijela, ispljuvkom i podražajnim kašljem. Prigodom najmanjeg tjelesnog napora takve osobe jer ne mogu dobro disati na nos, započinju disati kroz usta, s posljedičnom kroničnom upalom i bolnim i otežanim gutanjem. Onemogućena pravilna izmjena zraka kroz Eustahijevu cijev uzrokuje upale uha s osjećajem pritiska u uhu i nagluhosti. San je nemiran, često je prisutno hrkanje, te se bolesnici bude umorni i neispavani. Nakon balne prehlade potrebno je duže vrijeme da se lučenje sluzi u nosu normalizira, te je prisutan dugotrajni osjećaj slijevanja sluzi u ždrijelo.

LASERSKA ENDOSKOPSKA OPERACIJA SINUSA

Nosni polipi (grozdaste izrasline u nosu)

nastaju kod zadebljanja i otoka sluznice sinusa, a javljaju se kod kronične upale, alergičara ili ljudi koji ne podnose salicilate u hrani ili lijekovima. Polipi dodatno smanjuju ili u potpunosti onemogućavaju prohodnost nosnih šupljina i pogoršavaju simptome bolesti. Svrha aktivnog liječenja, uključujući operaciju sinusa, sprečavanje je mogućih komplikacija koje upale sinusa mogu izazvati širenjem bolesti na oko i mozak. Osim upalnih promjena na sluznici nosa i sinusa moguća je pojava tumora koji zahtijevaju hitnu dijagnostiku i liječenje.

Otežano disanje na nos

Kada antibiotici, antialergijski lijekovi, kapi i sprejevi za nos, aerosoli, inhalacije i slično više ne pomažu, suvremeno liječenje bolesti sinusa polaže težište na precizne mikrokirurške zahvate usmjerene na ciljano rješavanje patologije, što omogućava maksimalno brz oporavak i vraćanje dnevnim aktivnostima. Operacija sinusa FESS često se kombinira s operacijom nosnog septuma i školjki jer su promjene na njima međusobno povezane. Budući da su uzroci bolesti sinusa najčešće kompleksni, i nakon operacije biti će potrebno nastaviti dotadašnju konzervativnu terapiju lijekovima koji će sada moći efikasnije djelovati i spriječiti nastanak recidiva bolesti.

FESS operacija sinusa

vrši se endoskopski, kroz obje nosnice, bez vidljivih vanjskih rezova. Uporaba najsuvremenijeg Nd-YAG lasera i radiofrekvencije, za razliku od klasičnog liječenja, omogućava minimalno traumatiziranje tkiva i ubrzava oporavak. Preduvjet suvremene kirurgije nosa i sinusa u uvjetima dnevne bolnice posebno su educirani stručnjaci s vrhunskim znanjem endoskopske i mikrokirurške tehnike, najsuvremenija oprema i instrumenti, kao i cijeli tim koji stoji na raspolaganju pacijentima. Međunarodni ugled stručnjaka naše klinike garancija je kvalitete koja prati sve nove trendove kako bismo našim pacijentima pružili mogućnost liječenja na internacionalnoj razini.
Kod bolesnika kod kojih iz nekih razloga opsežna operacija sinusa nije moguća endonazalno endoskopsko odstranjenje polipa laserom omogućava brz oporavak i olakšanje tegoba na duže vrijeme.

Prije odluke o vrsti liječenja provodimo detaljnu dijagnostiku koja uključuje rinoskopiju, endoskopiju nosa, fiberendoskopiju, mjerenja prohodnosti (rinomanometrija). Potrebno je učiniti kompjuteriziranu tomografiju sinusa – CT sinusa ili još bolje CB-CT sinusa kod kojeg je izloženost zračenju mnogo manja nego kod klasičnog CT-a.
Operacija se vrši u općoj anesteziji, što pretpostavlja pregled kod našeg anesteziologa, laboratorijske pretrage, EKG i spirometriju. Uporaba suvremenih lijekova protiv boli osigurava odsutnost boli nakon kirurškog zahvata.

LASERSKA ENDOSKOPSKA OPERACIJA SINUSA

Naše dugogodišnje iskustvo u sprezi s preciznom kirurškom tehnikom omogućavaju da se operacije sinusa, septuma i nosnih školjki vrše u okviru dnevne kirurgije, što znači da bolesnik nekoliko sati nakon operacije odlazi na kućnu njegu. Na licu nema nikakvih vidljivih promjena u smislu oteklina, modrica i slično. Nakon FESS operacije sinusa u svrhu sprečavanja krvarenja postavlja se tamponada nosa koja se odstranjuje nakon 1-2 dana ili se spontano resorbira – rastopi. U danima nakon operacije sluznica nosa je zadebljana te je potrebno koristiti nosne kapi i emulziju za ublažavanje edema i ubrzanje oporavka. Povratak svakodnevnim aktivnostima moguć je nakon tjedan dana, a fizička aktivnost nakon 3 tjedna.