Operacija glasnica – polipi, čvorići, tumori, paraliza glasnice

Rizične skupine osoba za operaciju glasnica

Promuklost i gubitak glasa zbog kojih je potrebna operacija glasnica najčešće se javljaju kod osoba koje glasnice izlažu pojačanom naporu. To su glasovni profesionalci kao npr. predavači, odgojiteljice, pjevači, glumci. U drugoj grupi nalaze se osobe koje svoje glasnice izlažu štetnim utjecajima iz okoline, u prvom redu duhanskom dimu. Kronična bolest gornjeg dijela probavnog trakta, jednjaka i želuca, može također uzrokovati promjene na glasnicama, a simptomi su promuklost, pucanje glasa, gubitak glasa i glasovni zamor.

Nakon detaljne dijagnostike koja uključuje stroboskopiju kojom se analiziraju vibracije glasnica odlučuje se o vrsti liječenja:

• konzervativnom koje uključuje logopedske vježbe ili
  • kirurškom

operacija glasnica

Operacija glasnica

izuzetno je zahtijevna zbog potrebne preciznosti kako bi se nježno tkivo glasnica, a time i glas, maksimalno sačuvalo. Operacija glasnica se vrši u općoj anesteziji pod kontrolom operacijskog mikroskopa, a po potrebi koristimo laser. Odstranjuju se samo ireverzibilne promjene tkiva kao polipi, čvorići (vokalni noduli), ciste, Reinkeov edem, proširene krvne žile, tumorske promjene na glasnici, dok se zdravo tkivo maksimalno čuva.

Kod paralize glasnice ili kod stanjene, atrofične glasnice značajno poboljšanje glasa postižemo uštrcavanjem vlastitog masnog tkiva pacijenta ili preparata hijaluronske kiseline u glasnicu. Kod uznapredovalih slučajeva koristimo metodu tireoplastike.

Oporavak nakon operacije glasnica

je brz, bolesnik najčešće odlazi na kućnu njegu isti ili slijedeći dan nakon operacije, a pošteda glasa ovisi o vrsti i opsegu zahvata.

vv post

Polip na glasnici prije i nakon odstranjenja