Operacija septuma nosa – devijacija nosa – operacija bez tampona

Operacija septuma nosa

Otežano disanje na nos uzrok je glavoboljama, osjećaju umora, oslabljenom osjetu mirisa te poremećaju rezonance – govor kroz nos. Prigodom najmanjeg tjelesnog napora takve osobe započinju disati kroz usta, što uzrokuje podražaj hladnog i suhog zraka na sluznicu ždrijela, grkljana i dušnika, s posljedičnom kroničnom upalom, bolnim i otežanim gutanjem, kroničnom upalom krajnika, učestalim anginama ili kroničnom upalom sluznice grkljana i dušnika, popraćenom podražajnim kašljem. Onemogućena pravilna izmjena zraka kroz Eustahijevu cijev uzrokuje česte upale uha, posebice kod djece, s mogućim slabljenjem sluha. San je nemiran, često je prisutno hrkanje, te se bolesnici bude umorni i neispavani. Nakon balne prehlade potrebno je duže vrijeme da se lučenje sluzi u nosu normalizira, te je prisutan dugotrajni osjećaj slijevanja sluzi u ždrijelo.

operacija septuma nosa

Među najčešćim uzrocima otežanog disanja na nos su devijacija nosne pregrade – nosnog septuma i hipertrofija, povećanje nosnih školjki. Devijacija septuma može biti prirođena ili posljedica povrede u bilo kojoj životnoj dobi. Devijacija mehanički suzuje prohodnost jedne ili obje nosne šupljine i dovodi do smanjenog protoka zraka. Kapi za nos ne pomažu jer one djeluju samo na sluznicu, a ne na hrskavicu i kost. Dapače, dugotrajna primjena kapi izaziva atrofiju i trajno oštećenje sluznice. Operacija septuma nosa izvodi se kroz jednu nosnicu, bez vidljivih vanjskih rezova, i zakrivljena hrskavica biti će dijelom odstranjena, a ostatak izravnat. Uporaba najsuvremenijeg Nd-YAG lasera, radiofrekvencije i funkcijske endoskopske kirurgije nosa, za razliku od klasičnog liječenja, izaziva minimalno traumatiziranje tkiva i u pravilu ne zahtijeva tamponadu nosa.

Kod kroničnog povećanja nosnih školjki metoda izbora je njihovo smanjenje laserom ili radiofrekventnom tehnikom. Naša dugogodišnja iskustva potvrđuju učinkovitost kod blažih i srednje teških oblika hipertrofije. Kod izraženih hipertrofija školjki, osobito koštanog dijela, preporučujemo plastiku kirurškim putem.

operacija septuma nosa

Prije odluke o operaciji septuma nosa provodimo detaljnu dijagnostiku koja uključuje rinoskopiju, endoskopiju nosa, fiberendoskopiju i mjerenja prohodnosti (rinomanometrija). Operacija septuma nosa se vrši u kratkotrajnoj anesteziji, što pretpostavlja pregled kod našeg anesteziologa, laboratorijske pretrage, EKG i spirometriju. Uporaba suvremenih lijekova protiv boli osigurava odsutnost boli nakon operacije septuma nosa.

Naše dugogodišnje iskustvo u sprezi s preciznom kirurškom tehnikom omogućavaju da se operacija devijacije septuma i nosnih školjki vrši u okviru dnevne kirurgije, što znači da bolesnik nekoliko sati nakon operacije odlazi na kućnu njegu. Na licu nema nikakvih vidljivih promjena u smislu oteklina, modrica i slično. Nakon operacije septuma nosa tamponada nosa najčešće nije potrebna. Nakon zahvata na nosnim školjkama tamponada ostaje u nosu samo nekoliko sati, najdulje preko noći. U danima nakon operacije sluznica nosa je zadebljana te je potrebno koristiti nosne kapi i emulziju za ublažavanje edema i ubrzanje oporavka. Povratak svakodnevnim aktivnostima moguć je nakon 3-4 dana, a fizička aktivnost nakon 3 tjedna.