Operacija uha zbog upale – perforacija bubnjića

Upala srednjeg uha najčešći je razlog zbog kojeg je potrebna operacija uha. Kronična upala uha, dakle ona upala uha koja traje dulje od 2 mjeseca, dovodi do trajnog oštećenja bubnjića. Rezultat je perforacija bubnjića, curenje iz uha, iscjedak iz uha, slabiji sluh – nagluhost – zbog prekida lanca slušnih košćica koje provode zvuk prema pužnici, oštećenje centra za ravnotežu, pa čak i oštećenje ličnog živca – pareza facijalisa. Neliječena upala srednjeg uha može dovesti i do komplikacija na mozgu.

Osobito neugodan je kolesteatom – kronična upala srednjeg uha kod koje dolazi do razaranja kosti u kojoj je smješteno uho, odnosno organi za sluh i ravnotežu. Simptomi su curenje iz uha, bol u uhu, slabljenje sluha, povremena mučnina i povraćanje. Budući da kolesteatom nastaje već u dječjoj dobi, izuzetno je važno prepoznati ga što ranije i poduzeti ispravnu terapiju, a to znači operaciju.

Operacija srednjeg uha – timpanoplastika – sadrži nekoliko elemenata: odstranjenje upalnog tkiva, rekonstrukcija bubnjića (miringoplastika) i rekonstrukcija lanca slušnih košćica (osikuloplastika) pomoću vlastitog tkiva pacijenta ili implantatom. Ovisno o težini upale srednjeg uha potrebno je izvršiti jednu ili više operacija uha da se postigne zadovoljavajući rezultat.Upala uha

Odluci o operaciji uha prethodi detaljan razgovor i pregled. Tom prigodom prof. dr. Mislav Gjurić će pacijentu objasniti prirodu problema i realne mogućnosti njegove korekcije. Konačna odluka i preporuka liječnika ovisi o rezultatu ispitivanja sluha. Timpanoplastika se vrši u općoj anesteziji, što pretpostavlja pregled kod našeg anesteziologa, laboratorijske pretrage, EKG i spirometriju.

Rez kože nalazi se iza uha ili na ulazu u zvukovod. Nakon operacije uha pacijent isti dan odlazi kući, a na uho se postavlja zaštita od flastera u trajanju od tjedan dana. Preporuča se mirovanje ili manja fizička aktivnost, a sljedeća kontrola je predviđena nakon 7 dana. Povratak svakodnevnim aktivnostima moguć je nakon tjedan dana ovisno o individualnoj situaciji. Veću fizičku aktivnost valja izbjegavati u narednih mjesec dana. Uho se mora zaštititi od vode sve do konačnog zacjeljenja. Prvo ispitivanje sluha vrši se 2 mjeseca nakon operacije.

Operacija uha

Ugovorite termin za pregled